Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obsahová analýza vybraných periodik cílených na VŠ studenty
Čmielová, Martina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
(abstrakt) Cílem této práce je přinést komplexní přehled na specifika trhu s médii pro vysokoškolské studenty, jeho historický vývoj i aktuální situaci. Blíže se zaměřuje na rešerši komerčních médií cílených právě na studenty. Podrobnější analýza je provedena na konkrétních titulech EuroCampus a Studenta (dříve Stip). Kombinací vhodně zvolených kvantitativních a kvalitativních metod zkoumání obsahu a názorů publika přináší odpovědi na otázky, zda mají studenti povědomí o studentských titulech a jak je vnímají, jak je publiku přizpůsoben redakční a inzertní obsah zvolených titulů a zda magazíny čtenářům poskytují originální témata a zajímavé informace, které jim mohou být po absolvování studia na vysoké škole užitečné. V teoretické části práce je definována aktuální situace na mediálním trhu v ČR. Dalším nezbytným teoretickým východiskem je stanovení typologie studentských médií a zmapování situace a vývoje vydavatelství magazínů EuroCampus a Studenta. V práci je nastíněna také situace trhu se studentskými médii v západní Evropě a jeho vliv na české prostředí. V praktické části jsou zpracována teoretická východiska metodologie postupu zkoumání tematické agendy, provedena obsahová analýza vybraných titulů a realizovány individuální hloubkové rozhovory se čtenáři. Klíčová slova Studentská média,...
Specifika bulvárního deníku Neue Kronen Zeitung a jeho postavení na rakouském mediálním trhu : komparace nejčtenějšího rakouského a českého deníku
Dobiašová, Terézia ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Specifika bulvárního deníku Neue Kronen Zeitung a jeho postavení na rakouském mediálním trhu. Komparace nejčtenějšího rakouského a českého deníku se pokouší analyzovat neobvykle silné postavení rakouského bulvárního deníku Neue Kronen Zeitung na rakouském trhu s tištěnými médii a rovněž se snaží o detailní srovnání s českým bulvárním deníkem Blesk. První část práce je věnována především deníku Neue Kronen Zeitung, jeho historii a stručné charakteristice rakouského trhu s tištěnými médii. Teoretická část pak definuje nejdůležitější aspekty bulvárního tisku. V souvislosti s těmito aspekty jsou v další části práce již podrobně analyzovány samotné Neue Kronen Zeitung, a to zejména z hlediska vnější podoby, obsahu, jazyka, formy a způsobu, jakým oslovují své čtenáře. Na závěr je provedena komparace Neue Kronen Zeitung jakožto nejčtenějšího rakouského deníku a Blesku jakožto nejčtenějšího českého deníku, jejíž těžiště spočívá v realizaci obsahové analýzy, která přibližuje profil politického a zahraničního zpravodajství obou deníků. Tato obsahová analýza má přispět k potvrzení, či případně vyvrácení, hypotézy, že charakteristiky politického a zahraničního zpravodajství v rakouském bulvárním deníku Neue Kronen Zeitung se významně liší od charakteristik politického a zahraničního...
Komparace liberálního a demokraticko-korporativistického mediálního systému v současnosti
Davidová, Barbora ; Hanák, Peter (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje komparaci mediálních systémů Velké Británie, Irska, Německa a Švédska, a to po vzoru práce autorů Hallina a Manciniho Systémy médií v postmoderním světě: tři modely médií a politiky. Na příkladu těchto čtyř států se snaží zjistit, zda je i v současnosti možné vytyčit zřetelnou hranici mezi systémy médií v liberálních a demokraticko-korporativistických zemích, či zda dochází ke konvergenci mediálních systémů směrem k liberálnímu modelu, jak Hallin s Mancinim předvídali. Práce je dělena na teoretickou část, v níž je představen samotný pojem mediální systém a dále několik rozdílných typologií mediálních systémů s důrazem právě na typologii Hallina a Manciniho, a analytickou část, v níž jsou postupně porovnávány mediální systémy jednotlivých států podle čtyř parametrů: struktury mediálních trhů, míry politického paralelismu, profesionalizace a role státu - každému z těchto parametrů je věnována samostatná kapitola. Práce využívá data získaná z novějších výzkumů, publikací a článků a tato porovnává s daty z původní publikace Hallina a Manciniho. Snaží se přitom co nejvěrněji popsat současný stav mediálních systémů čtyř výše jmenovaných států, a to jak individuálně, tak ve svém souhrnu. V závěru poté práce shrnuje získané poznatky a na jejich základě odpovídá na otázku, zda je...
Marketingová komunikace Mladé fronty DNES v letech 2010 až 2015
Coufalová, Dominika ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá analýzou marketingové komunikace deníku Mladá fronta DNES. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy marketingu a marketingové komunikace, které jsou doplněny o specifika v mediálním prostředí, konkrétněji v oblasti tištěných médií. Dále je zde shrnuta historie tisku 20. století na území České republiky s důrazem na okolnosti vzniku sledovaného deníku. Práce se také zabývá aktuálním stavem českého mediálního trhu, představuje jeho momentální subjekty a stručně zmiňuje vývoj nákladů a čtenosti denního tisku. Další kapitola popisuje vývoj deníku po stránce historické a technické a přibližuje denní samostatné přílohy, které spolu s deníkem vychází. V praktické části následuje pohled na deník a stručné představení toho, jak funguje marketingové oddělení a jaká je strategie a marketingový mix deníku. Největší pozornost je ale věnována rozebírání jednotlivých oblastí komunikačního mixu, které byly vymezeny a specifikovány teoretickou částí. V praktické části jsou poté představeny a analyzovány konkrétní největší aktivity, které deník ve sledovaném období využíval. Poslední kapitola práce tyto aktivity hodnotí a vyvozuje z nich závěry v rámci úspěšnosti. Také propojuje celkové fungování deníku a aktivity, které byly voleny na jeho...
Obsahová analýza vybraných periodik cílených na VŠ studenty
Čmielová, Martina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
(abstrakt) Cílem této práce je přinést komplexní přehled na specifika trhu s médii pro vysokoškolské studenty, jeho historický vývoj i aktuální situaci. Blíže se zaměřuje na rešerši komerčních médií cílených právě na studenty. Podrobnější analýza je provedena na konkrétních titulech EuroCampus a Studenta (dříve Stip). Kombinací vhodně zvolených kvantitativních a kvalitativních metod zkoumání obsahu a názorů publika přináší odpovědi na otázky, zda mají studenti povědomí o studentských titulech a jak je vnímají, jak je publiku přizpůsoben redakční a inzertní obsah zvolených titulů a zda magazíny čtenářům poskytují originální témata a zajímavé informace, které jim mohou být po absolvování studia na vysoké škole užitečné. V teoretické části práce je definována aktuální situace na mediálním trhu v ČR. Dalším nezbytným teoretickým východiskem je stanovení typologie studentských médií a zmapování situace a vývoje vydavatelství magazínů EuroCampus a Studenta. V práci je nastíněna také situace trhu se studentskými médii v západní Evropě a jeho vliv na české prostředí. V praktické části jsou zpracována teoretická východiska metodologie postupu zkoumání tematické agendy, provedena obsahová analýza vybraných titulů a realizovány individuální hloubkové rozhovory se čtenáři. Klíčová slova Studentská média,...
Potenciál private equity fondů na českém mediálním trhu
Dolejš, Martin ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Ekonomické souvislosti tvorby mediálního obsahu v poslední době nabývají na významu, a jejich důležitost akcentovala zejména probíhající ekonomická recese, která způsobila pokles reklamních výdajů firem. Tím se snížily příjmy mediálních společností, které jsou nuceny upravit vlastní obchodní model. Mediální společnosti ke své činnosti potřebují stejně jako ostatní firmy zdroje financování umožňující už samotné založení firmy, růst nebo restrukturalizaci. Kromě tradičního financování formou bankovních úvěrů lze získat kapitál také od private equity fondů, které se na rozdíl od bank aktivně podílejí na činnosti firmy a kromě peněz do ní přinášejí i potřebné know-how. Cílem této práce je popsat fungování private equity fondů a na základě analýzy mediálního trhu diskutovat nejvhodnější příležitosti mediálních firem pro využití financování skrze private equity fondy. Dílčím cílem práce je také analyzovat dopad působení private equity fondu na mediální firmu a mediální trh.
Specifika bulvárního deníku Neue Kronen Zeitung a jeho postavení na rakouském mediálním trhu : komparace nejčtenějšího rakouského a českého deníku
Dobiašová, Terézia ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Specifika bulvárního deníku Neue Kronen Zeitung a jeho postavení na rakouském mediálním trhu. Komparace nejčtenějšího rakouského a českého deníku se pokouší analyzovat neobvykle silné postavení rakouského bulvárního deníku Neue Kronen Zeitung na rakouském trhu s tištěnými médii a rovněž se snaží o detailní srovnání s českým bulvárním deníkem Blesk. První část práce je věnována především deníku Neue Kronen Zeitung, jeho historii a stručné charakteristice rakouského trhu s tištěnými médii. Teoretická část pak definuje nejdůležitější aspekty bulvárního tisku. V souvislosti s těmito aspekty jsou v další části práce již podrobně analyzovány samotné Neue Kronen Zeitung, a to zejména z hlediska vnější podoby, obsahu, jazyka, formy a způsobu, jakým oslovují své čtenáře. Na závěr je provedena komparace Neue Kronen Zeitung jakožto nejčtenějšího rakouského deníku a Blesku jakožto nejčtenějšího českého deníku, jejíž těžiště spočívá v realizaci obsahové analýzy, která přibližuje profil politického a zahraničního zpravodajství obou deníků. Tato obsahová analýza má přispět k potvrzení, či případně vyvrácení, hypotézy, že charakteristiky politického a zahraničního zpravodajství v rakouském bulvárním deníku Neue Kronen Zeitung se významně liší od charakteristik politického a zahraničního...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.